Carbon Kedven Gargoin Squad

:P


#1 2008-08-15 11:33:53

Wasz.Pan.Kedven

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2008-08-14
Posty: 6
Punktów :   

Księga potworów

PONIŻSZY OPIS JEST TESTOWY. JESLI COS JEST NIE TAK, PISAC! WŁAŚCIWIE, MOŻNA TRAKTOWAC PONIŻSZY TEKST JAKO SZABLON!


Milcząca Siostra

http://img183.imageshack.us/img183/3088/beztytuu555vf3.png

Opis ogólny:
Milczące Siostry, to kapłanki Starszych Bogów. Wywodzą się ze szlacheckich, zamożnych rodów. Jako małe dziewczynki, przechodzą kilkuletnie szkolenie. W jego ostaniej fazie, starsza rangą kapłanka, wycina nowicjuszce język. Twierdzą, że zabieg ten jest stosowany, by nie zdradziły najmroczniejszych sekretów ich zakonu. Mroczne siostry znane są ze swej miłości do zwierząt. Wyglądem przypominają leśne nimfy, lub driady.

Nastawienie:
Mroczne Siostry są przyjaźnie nastawione do wszystkich żyjących stworzeń. Trzeba jednak uważac, gdyż naruszenie spokoju w ich lasach, może grozic nawet śmiercią. Nie tolerują agresji do zwięrząt, ani drwin skierowanych w stronę ich bogów.

Sposób walki:
Mroczne Siostry, podczas swego szkolenie, nauczane są walki Magią Żywiołów. Potrafią także walczyc bronią białą, najczęściej włóczniami, lub kosturami.

Występowanie:
Mroczne Siostry znaleźc można w każdym większym lesie, szczególnie w otoczeniu Drzew Serc.

Porady:
Nigdy nie naruszaj spokoju w okolicach Drzewa Serca! Kapłanki uznają to za zniewagę ich bogów!


POWYŻSZY OPIS JEST TESTOWY. JESLI COS JEST NIE TAK, PISAC! WŁAŚCIWIE, MOŻNA TRAKTOWAC PONIŻSZY TEKST JAKO SZABLON!


KSIĘGA POTWORÓW

Elg'Cahl

http://img182.imageshack.us/img182/2758/1auf3.png

Opis ogólny:
Nikt na świecie nie wie, kim, lub czym tak naprawdę jest Elg'Cahl. Wiele prostaczków opowiada o spotkaniu z tym stworzeniem, jednak, kiedy pyta się o szczegóły, nie są w stanie odpowiedziec. Wiele osób próbowało badac i obserwowac te istoty, jednak nigdy nie kończyło się to powodzeniem. Elg'Cahl wyglądem przypomina człowieka. Jego ciało pokryte jest nieznaną substancją, które emanuje światłem.

Nastawienie:
Elg'Cahl rzadko zabijają spotkane istoty. Potrafią jednak wpływac w nieznany sposób na umysły wszystkich stworzeń.

Sposób walki:
O sposobie walki tych istot wiadomo niewiele. Potrafią jednak zadac rany swoimi długimi pazurami, oraz korzystac z jakiegoś rodzaju magii.

Występowanie:
Elg'Cahl często pojawiają się na starych polach bitew, lub cmentarzyskach. Ze swoich kryjówek wychodzą tylko w mgliste, lub deszczowe noce.

Porady:
W towarzystwie Elg'Cahl często można spotkac swego rodzaju nieumarłe istoty. Jeśli nie jestes doświadczonym wojownikiem, trzymaj się od nich z daleka! Pamiętaj, że jeśli już musisz skonfrontowac się z tym potworem, miej przy sobie jakiekolwiek źródło ognia!



Wąż Syanna

http://img502.imageshack.us/img502/5599/38716591cl5.bmp

Opis ogólny:
Syann to ogromny wąż grasujący po bagnach, w okolicach miejsc, zamieszkanych przez jaszczuroludzi. Dzięki ubarwieniu swych łusek, bez żadnego problemu mogą ukryc się, wsród bagiennych roślin. Ich długośc sięga do kilkunastu metrów. Większośc ludzi zna je tylko z mitów i od dawana uważa za wymarłe.

Nastawienie:
Prowadzą dośc spokojny sposób życia. Inne istoty atakują tylko wtedy, gdy czują, że grozi im niebezpieczeństwo.

Sposób walki:
Syann w walce używa swych ogromnych kłów. Zawierają niebywale silną truciznę, która jest w stanie zabic przeciwnika w ciągu kilkunastu sekund. Niekiedy poprostu przygniatają przeciwnika swym grubym cielskiem.

Występowanie:
Większośc terenów na bagnach Keshran.

Porady:
To stworzenie nie zaatakuje cię, jeśli sam nie wykażesz agresji. Jeśli już dojdzie do walki, nie próbuj uciekac, a powoli wycofaj się z pola walki.



Turron

http://img501.imageshack.us/img501/5183/konep9.bmp

Opis ogólny:
Turron to zwierzę żyjące głównie na pustyniach, które zamieszkane są przez orki. Niektóre z nich używają te pół konie, pół byki, jako zwierzęta bojowe. Cechują się ogromną wytrzymałością. Bez postoju, wody i jedzenia mogą odbyc prawie trzydniowy marsz. Są to zwierzęta stadne, które żywią się głównie roślinnością, znajdującą się na pustynii.

Nastawienie:
Turrony to zwierzęta przyjaźnie nastawione do innych istot. Nigdy nie atakują nieznajomych, a jeśli ktoś je zaniepokoi, uciekają. Starsze osobniki toczą między sobą walki, najczęściej o samice, lub terytorium.

Sposób walki:
Uderzenia ich potężnych rogów napewno są bardzo groźne, aczkolwiek Turrony właściwie nigdy ich nie używają.

Występowanie:
Pustynne tereny zamieszkałe przez orki.

Porady:
Nie ma powodu, by się ich bac. Są bardzo łatwe do oswojenia, a o wiele bardziej wytrzymałe, niż konie, więc świetnie nadają się, jako źródło transportu.



Zbłąkana Czaszka

http://img53.imageshack.us/img53/2020/czachaug3.bmp

Ogólny opis:
Bardzo mało wiadomo o tej istocie. Zbłąkana Czaszka znana jest głównie wśród prostaczków i gospodyń domowych. Uważają, że jest ona wcieleniem ludzkiego boga, Nieznajomego. Uczeni natomiast mówią, że to zwykła, ludzka czaszka, która została ożywiona przez nieznane źródło magii. Istotę tą cechuje zamiłowanie, do robienia żartów i złoszczenia ludzi. Płatają figle każdemu, nie zważając na pochodzenie, czy rangę. Niekiedy, żarty te mogą skończyc się nawet śmiercią. Czaszki posuwają się nawet do spuszczania kamienii lub drzew na głowy zwykłych ludzi.

Nastawienie:
Figle płatają każdej spotkanej istocie. Najczęściej jednak nie są groźne.

Sposób walki:
Swe figle płatają za pomocą magii. Najczęściej pochodzi ona od osoby, która Czaszkę ożywiła.

Występowanie:
Właściwie cały świat.

Porady:
Gdy spotkasz Czaszkę, zachowuj się spokojnie! Kiedy przed nią uciekasz, lub próbujesz zaatakowac, z pewnością będzie bardziej chętna, aby spłatac ci figla!



Morghulis

http://img98.imageshack.us/img98/7526/slimsy2.bmp

Opis ogólny:
Morghulis to wytwór alechmików. Wiele uczonych, czy to ludzkich, czy elfich, para się alchemią. Zgłębianie wiedzy w dziedzinie alchemii może miec zaskakujące skutki. Jednym z nich jest właśnie Morghulis. Do wytworzenia tej istoty dochodzi po wymieszaniu wielu tajemniczych składników, do używania których nie przyznają się alchemicy. Morghulis składa się ze swego rodzaju szlamu. Nie jest dla niego trudnością zmienianie kształtów. Jest fanatycznie oddany swojemu twórcy.

Nastawienie:
Może byc agresywny, lecz tylko w obronie swojego pana. Używany jest także jako "maszyna do zabijania".

Sposób walki:
Jego ciało składa się ze szlamu, przez co nie może zadac ciosów przeciwnikowi. Stosuje bardzo okrutne sposoby walki. Najczęściej jego częśc po prostu wchodzi do ciała przeciwnika i wypełnia samym sobą płuca wroga. Prowadzi to do niebywale okrutnej śmierci.

Występowanie:
Pracownie alchemików; wielkie miasta.

Porady:
Jeśli go spotkasz, uciekaj! Jest odporny na ciosy fizyczne, a jedną skuteczną bronią do walki z Morghulisem jest magia.



Warg

http://img93.imageshack.us/img93/5258/demonis7.bmp

Opis ogólny:
Wargi to pradawane isoty, które żyją na świecie o wieki dłużej, niż ludzie, a nawet elfy. Niestety, w wyniku rozwoju społeczności ludzkiej, oraz okrtunym podbojom minotaurów i orków, Wargów na świecie jest coraz mniej. Niektórzy mówią, że w żyłach tych istotach płynie smocza krew, inni, że pochodzą od demonów. Nikt tego nie wiem, jednak niezaprzeczalne jest, że Wargi to rasa niebywale potężna. Oprócz tego, że zgłębili najciemniejsze z tajemnic magii, potrafią zapanowac nad zwierzętami. Wdzierają się do ich umysłów i sterują nimi.
Wargi wyglądem przypominają ludzi. Są bardzo wysoscy, oraz potężnie zbudowany. Posiadają czerwoną, lub purpurową karnację skóry oraz złote włosy. Z ich pleców wyrasta para małych skrzydeł, efekt smoczej krwi.

Nastawienie:
Wargi to istoty niebywale agresywne. Atakują każdego, kogo spotkają. Czerpią z tego prawdziwą przyjemnośc.

Sposób walki:
Wargi znakomicie posługują się bronią białą. Walka mieczem nie jest im obca. Na dodatek posługują się nieznaną ludziom magią.

Występowanie:
Podmrok.

Porady:
Walka z Wargiem najczęściej kończy się śmiercią. Najlepsze wyjście, to ucieczka. Jeśli jest niemożliwa, warto wykorzystac jego nienawiśc do wody.



Centaur

http://img153.imageshack.us/img153/6250/centaurrp5.bmp

Ogólny opis:
Centaur, jaki jest, każdy widzi : D Stworzenie to, jest koniem o tułowiu człowieka. Jest istotą inteligentą, wręcz przewyższającą pod tym względem ludzi. Powszechnie uznawane są za dzikie bestie, jest to jednak kłamstwo. Centaury całe swe życie opierają na cyklu księżyca i gwiazdach. To właśnie ich cywilizacja opanowała astronomię na najwyższym poziomie.

Nastawienie:
Atakują wszystkich, którzy wejdą na ich terytorium. Nie zapuszczają się na tereny innych ras, przez co nie dochodzi do konfliktów z ich udziałem.

Sposób walki:
Posługują się bronią, zrabowaną po walkach z innymi istotami. Sami nie opanowali przetapiania metalu. Wytwarzają tylko bronie z drewna, lub kości. Często atakują swoimi kopytami, których cios może powalic człowieka na ziemię.

Występowanie:
Głęboko w starych lasach.

Porady:
Centaur to istota inteligenta. Są dośc uparci, ale pamiętaj, że możesz z nimi rozmawiac, i dogadac się!



Bagienny Huzar

http://img519.imageshack.us/img519/3497/hydrava2.bmp

Opis ogólny:
Bagienne Huzary są bliskimi krewnymi smoków. Są jednak rzeczy, które je dzielą. Huzar posiada trzy głowy, każdą o własnej świadomości. Od smoków różni się brakiem skrzydeł. Huzary bardzo trudno spotkac, gdyż skutecznie ukrywają się przed żywymi istotami. W dawnych czasach, gdy Huzary były bardziej powszechne, można było spotkac je w wielu miejscach, teraz jest ich jednak bardzo mało.

Nastawienie:
Z reguły są agresywne. Nie tolerują naruszania ich spokoju. Zabijają każdego, kto stanie im na drodze.

Sposób walki:
Bagienne Huzary posiadają potężne szpony, którymi rozszaprują wroga na kawałki. To jednak nie jest ich główna bron. Cechuje je umiejętnośc wypuszczania z pyska fali ognia, trucizny, lub lodu. Zależne jest to od koloru głowy. Bagienne Huzary właściwie nie mają naturalnych wrogów.

Występowanie:
Jak sama nazwa wskazuje, wszelkiej maści bagna.

Porady:
Jedyną radę, którą można udzielic, to ucieczka. Niewiele na świecie osób jest w stanie zabic Huzara. Ludzie najczęściej walczyli z nimi, atakując w większe grupie.



Władca Umysłów

http://img503.imageshack.us/img503/907/smiercich2wx9.png

Opis ogólny:
Istota ta, to jedno z najbardziej tajemniczych stworzeń świata. Jego geneza nie jest znana, właściwie nic o nim nie wiadomo. Informacji o nim, które posiadają uczeni, jest bardzo niewiele. Wiadomo tylko, że od czasu do czasu, pojawiają się w losowym miejscu, wprowadzając do umysłu spotkanej osoby zamęt. Często pojawiają się zwidy, a niekiedy dochodzi do szaleństwa. Spotkanie z Władcą Umysłów rzadko kończy się śmiercią. Najczęściej dochodzi do lekkich urazów, lub zniszczenia psychiki ofiary.

Nastawienie:
Nieznane.

Sposób walki:
Atakuje bezpośrednio psychikę ofiary. Nie zadaje obrażen fizycznych.

Występowanie:
Właściwie cały świat, pojawia się w różnych miejscach.

Porady:
Brak.



Drakolicz

http://img98.imageshack.us/img98/4520/drakolicz1ae3.png

Opis ogólny:
Na pierwszy rzut oka, Drakolicz wygląda, jak nieumarły smok. W części jest to prawda, gdyż faktem jest, że ta istota jest nieumarła. Ze smokiem ma jednak niewiele wspólnego. Drakolicz najczęściej ożywiany jest przez jakiegoś potężnego maga. Nie jest w stanie stworzyc się samoistnie. Stworzenie Drakolicza wymaga nie tylko niebywałej mocy, ale także rzadkich artefaktów. Cały proces trwa do kilku dni, a gdy zostaje skończony, twórca Drakolicza jest właściwie pozbawiony jakiejkolwiek energii życiowej. Potrzebny jest długi odpoczynek i regeneracja, by w pełni odzyskac siły. Tak wyczerpujący proces ma jednak swoje zalety. Drakolicz posiada potężną mocą, zależną od siły jego twórcy. Najczęściej używany jest jako strażnik, lub broń. W dawnych czasach używane były na wojnach, jednak było to niezwykle nieopłacalne, gdyż Drakolicze rozpadają się, gdy umiera jego twórca. A to w czasie bitew zdarzało się bardzo często.

Nastawienie:
Zależne od nastawienie jego pana.

Sposób walki:
W walce pomaga mu bezpośrednio jego pan. Przekazuje częśc swoich sił do ciała Drakolicza. Oprócz ataku wielkimi pazurami i szczękami, Drakolicz wykorzystuje magię swego twórcy. Sposób jej wykorzystania zależny jest od osoby nim sterującej.

Występowanie:
W otoczeniu swego twórcy.

Porady:
Bezpośrednia walka z Drakoliczem może okazac się śmiertelna. Pamiętaj, że stworzenie to słabnie, wraz z oddalaniem się od swego twórcy. Wykorzystaj to i odciągnij go od pana! Innym skutecznym sposobem jest zabicie maga, który nim steruje, gdyż wtedy Drakolicz poprostu umiera.



Pomrok

http://img380.imageshack.us/img380/4320/demon1112sh4.png

Opis ogólny:
Pomroki kiedys przypominały humanoidalne istoty, lecz zaprzedali swe dusze, na rzecz esencji cienia. Większośc z nich wciąż wygląda na humanoidów o dawnych wzroście i wyglądzie. Najczęściej są chudsi, niż przedstawiciele innych ras, z których się wywodzili. Najczęściej ubierają się w ciemne, luźne ubrania, lecz jeśli chcą, zakładają zbroję. Posiadają umiejętnośc mówienia wszelkimi językami, którymi posługiwali się przed przemianą. Pomroki są związane z cieniem, a ich zdolności zależą od panujących warunków świetlnych. Przebywając w cieniu, lub ciemności zdobywają znaczne zdolności, lecz w jasnym świetle są zwykłymi śmiertelnikami.

Nastawienie:
Najczęściej są agresywni do każdej istoty.

Sposób walki:
Biegle posługują się bronią białą, jednak ich główną domeną jest magia cienia. W ciemności, lub cieniu są niezwyciężonymi przeciwnikami.

Występowanie:
Właściwie cały świat.

Porady:
Pamiętaj o jego nienawiści do światła. Jeśli możesz, walcz z nim w jasnym, oświetlonym miejscu i wzbraniaj się cienia!



Luvon

http://img381.imageshack.us/img381/8338/lolandrajk7.png

Opis ogólny:
Luvon to spory gad, poruszający się na dwóch łapach. Nie jest to istota inteligentna, kieruje się głównie instynktem łowieckim. Grasuje na bagiennych terenach, wykorzystując swą barwę, do udanego kamuflażu. Jest dalekim krewnym jaszczuroludzi, jednak nie jest istotą inteligentną i nie był w stanie utworzyc własnej cywilizacji.

Nastawienie:
Najczęściej jest agresywny w stosunku do każdego, kogo spotka.

Sposób walki:
Atakuje swymi potężnymi pazurami, oraz kłami, zawierającymi niewielkie ilości jadu.

Występowanie:
Bagienne tereny zamieszkane przez jaszczuroludzi.

Porady:
Gwałtowne ruchy tylko rozzłoszczą Luvona! Jeśli go spotkasz, spokojnie wycofaj się i nie zwracaj na siebie uwagi, poprzez krzyki. Jeśli dojdzie do konfrontacji, wzbraniaj się jego kłów! Zawiejaą znikome ilości jadu, jednak wystarczy go, by sparaliżowac twoje mięśnie, co może prowadzic do zaniku akcji serca!

Ostatnio edytowany przez Wasz.Pan.Kedven (2008-08-17 13:03:17)

Offline

 

#2 2008-08-15 12:31:50

Carbon_Lord

Użytkownik

Call me!
Zarejestrowany: 2008-08-14
Posty: 12
Punktów :   

Re: Księga potworów

Drider
http://img110.imageshack.us/img110/465/drideriv0.png

Opis Ogólny:
Dridery żyją w tunelach Podmroku. Są "Strażnikami" Lloth, Pajęczej Królowej.
Są to dusze Mrocznych Elfów, Którzy narazili się Pajęczej Królowej. Jest to
nieświadomy niczego Drow, z nogami Pająka.
Dla Drowa przemiana w Dridera to najgorsza Kara.
Jest Niczego nieświadomym wojownikiem, o nadludzkich umiejętnościach.
Wiele Driderów korzysta z zatrutych strzał.
Kiedy w kogoś trafią, ten powoli zmienia się w Dridera. Stosują Infrazję, przez co widzą w
ciemności.
Nastawienie:
Dridery nie lubią Towarzystwa innych stworzeń, niż one same.
Lubią bawić się z ofiarą w "podchody".
Sposób Walki:
Dridery strzelają w nieprzyjaciela z łuku, bądź  atakują włóczniami., które to także są zatrute.
Występowanie:
Dridery występują głęboko pod ziemią, w opuszczonych tunelach Podmroku.
Porady:
Gdy w Podmroku, w ciemności widzisz Czerwony Błysk, uciekaj.
Dridery często urządzają sobie polowania na zgubionych wędrowców.
Gdy zobaczysz czerwony błysk, spodziewaj się, że zaraz w Twoim kierunku zostanie wypuszczona Strzała.



Konkor
http://img235.imageshack.us/img235/4452/konkorpi6.png
Opis Ogólny:
Konkory, to Bestie, dawniej hodowane przez Jaszczuroludzi. Niestety wymknęły się im, i zaczęły się rozmnarzać na bagnach. Jest to coś podobne do Krokodyla, ale chodzące na tylnich łapach. Dzięki zielonkawemu ubarwieniu, potrafi schować się w szuwarach i czekać na wędrowca, bądź zwierzę. Posiada Skrzela i płuca, dzięki czemu potrafi żyć i pod powierzchnią wody, i na lądzie.
Odżywia się niekiedy Krokodylami. Potrafi w bagnie lub sadzawce, przybrać kształt krokodyla. Z brzegu wyglada zupełnie jak krokodyl. Zazwyczaj są to samice. Kiedy samiec chce zapłodnić samice, Konkor zjada go.
Nastawienie:
Kiedy zaskoczy przeciwnika, atakuje, zaś kiedy go ktoś zaskoczy - ucieka.
Sposób Walki:
Konkory atakują Długimi - 7 cm. Pazurami. Niekiedy Ugryzą jadowitymi zębami.
Występowanie:
Występują na moczarach i w sadzawkach.
Porady:
Staraj się go zaskoczyć. Uważaj na nie na bagnach, i nie pomyl ich z Krokodylem.



Gungon
http://img329.imageshack.us/img329/6006/gunganky9.png
Opis Ogólny:
Gungony to zwierzęta lawne. Żyją w wulkanach, gdzie jest im gorąco.
Ich skóra jest Twarda jak Granit, przez co nie oddziaływuje na niego lawa.
Żaden Miecz nie przebije tej skóry. Jest to coś w stylu Pędraka, Węża który porusza się pod ziemią. Jego 30 cm. zęby zakończone są płasko, przez co może on zgniatać ofiary. Żywi się głównie Minotaurami. Potrafi tak się rozpędzić, że zrobi bardzo głęboką dziurę w Kamieniu, a jego skóra nie ucierpi. Wyobraź sobie teraz, jak taki Gungon uderza w człowieka.
Nastawienie:
Zazwyczaj jest bardzo głodny, dlatego zjada wszystko co napotka.
Sposób Walki:
Zgniata Zębami, przytapia w lawie bądź Taranuje.
Występowanie:
Występuje w Wulkanach. Albo w Jeziorach Magmy głęboko pod ziemią. Często wychodzi na powierzchnię.
Porady:
Unikaj jego taranującego ataku - Może Cię wtedy zgnieść. Uciekaj, gdyż jego skóry nie przebijesz.



Krwawe Kruki
http://img529.imageshack.us/img529/9149/krwawekrukiux2.png
Opis Ogólny:
Krwawe Kruki to odmiana zwykłego kruka. Za dnia siedzą w jaskiniach, jak nietoperze, zaś po zmroku wyruszają na łowy. Chmara takich może zadziobać człowieka. Piją jego krew, i żywią się jego mięsem.
Nie raz na szlaku handlowym odnaleziono Karawanę i jej zadziobanych członków.
Mają czerwone oczy, Przez co dobrze widzą w ciemności.
Mają specjalne właściwości, jak rekiny i Piranie, że na sporą odległość wyczują krew. Szczególnie upodobały sobie pola Bitew, gdzie jedzenia i picia mają od zawalenia.Z daleka widać wielkie czarne chmury po zmroku, i nie są to chmury burzowe, a chmury tych przeklętych ptaków. Wysokie Elfy uważają, że te ptaki to wymysł Boga Wojny.
Nastawienie:
Płoszą się człowieka jak są w małych grupach. Zaś człowiek płoszy się, gdy widzi ich całą chmarę. Żywią się padliną, ale gdy są głodne, zaatakują człowieka.
Sposób Walki:
Gonią nieprzyjaciela swoją chmarą, a gdy go dościgną dziobają, ąż ten nie padnie z braku sił.
Występowanie:
Wszędzie gdzie jest dużo zwierząt, Jaskinie,
Porady:
Chowaj się przed nimi, bo jak nie, to na pewno ich mieczem nie pokonasz.




Bogharak
http://img216.imageshack.us/img216/8162/bogharakbl9.png
Opis Ogólny:
Boharak'i To wg. Legend Minotaurów, Starożytne Minotaury. Tak naprawdę To odmiana Behemotha. Ich rogi są zabójcze, zaś siła niezwykła. Istnieją małe "kolonie" tych bestii, zazwyczaj składające się z  3 lub 4 osobników.
Kopią głębokie tunele, w piaskach pustyni, i w wielkich wzgórzach.
Są bardzo silne, a jeden ich cios powali rosłego konia. Żywią się owcami z okolicznych ludzkich Farm. Ludzie opisują ich jako Gigantyczne Byki chodzace na dwóch łapach. Gatunek jest prawie na wymarciu, gdyż powoli przestają rodzić się Kobiety.
Minotaury składają im krwawe ofiary w postaci innych minotaurów.
Nastawienie:
Atakują tylko, jak ktoś zaatakuje ich, bądź wejdzie na ich teren.
Sposób Walki:
Uderzają pięściami, bądź taranują rogami, czasem nawet mogą chwycić większe stworzenie i uderzeć nim o granitową ścianę. Uderzają tak, dopuki istota ta nie umrze.
Występowanie:
Okolice Większych Wzgórz, pustynie i Góry.
Porady:
Na te bestie najlepiej działa broń dystansowa. Mieczem, bądź inną bronią białą nic mu nie zrobisz.
Kiedy broni dystansowej nie posiadasz, staraj  się, żeby Cię nie zobaczył.







Raxaki
http://img108.imageshack.us/img108/767/raxakijb7.png
Opis Ogólny:
Raxaki, tzw. Robaki Śmierci, wydawałoby się istnieją tylko w legendach.
A jednak nie. Te Okrótne robaki, żyją na obrzeżach pustyń. Poruszają się pod ziemią, i niespodziewanie wychodzą. Wgryzają się w nowego podróżnika, okaleczając mu nogi. Wstrzykają jad, który nie zabija, ale wypala ranę. Podróżnik ze strasznego bólu pada na ziemię, zaś te powtarzają wtedy tę czynność ale na twarzy. Gdy wędrowiec będzie próbował wstać, te jeszcze raz zaczną go gryźć.  Gdy Wędrowiec leży już na ziemi, te powoli obdzierają go ze skóry swoimi szczękami. Ich jad ma taką właściwość, że utrzymuje ofiarę przy życiu, mimo wszelkich ran. Gdy obedrą go ze skóry, zaczynają wgryzać się w ważne organy. Wtedy ofiara umiera. Najedzone Raxaki zostawiają truchło, aby gniło. Atakują tylko nowych podróżników. Zaawansowany Wędrowiec powinien dać sobie z nimi radę.
Nastawienie:
Atakują z zaskoczenia tylko nowych wędrowców. Atakują w grupach po 2 albo 3 osobniki.
Sposób Walki:
Wbijają kły w nogi ofiary, a gdy ta pada, obdzierają ją ze skóry.
Występowanie:
Występują na obrzeżach pustyń.
Porady:
Raxaki nienawidzą wody, tak więc możesz schować się przed nimi w bajorze.
Raxaki nie umieją chodzić po stromych powierzchniach, więc możesz chować się przed nimi na drzewach. Jeżeli jednak chcesz walczyć, zadawaj ciosy jak najbliżej szczęk, by połamać im ich zęby jadowe, gdyż są bardzo kruche.
Nie pozwól by zbliżyły się na bliżej niż metr.


Jednorożce

http://img216.imageshack.us/img216/5605/jednoroeciu0.png
Opis Ogólny:
Jednorożce, to konie, z niezwykłym rogiem pomiędzy oczyma.
Niegdyś dosiadane przez Elfy, teraz jednak oddalone od nich. Są sumbolem elfiej bogini Mevii. Ich potężny róg zabija jednym ciosem. Posiadają magiczne właściwości. Mało kto je widział, a jeszcze rzadziej ktoś je dotknął. Każdy żywy powinien uklęknąć przed tym władcą zwierząt. Jeżeli Jednorożec schyli wtedy głowę, możesz go dotknąć, jeżeli jednak stanie na tylnich nogach i zarży, powinieneś uciekać, by ratować sobie życie.
Jednorożce powinno traktować się jako znak.
Nastawienie:
Walczą tylko z tym, kto nie ma czystego serca.
Sposób Walki:
Taranują potężnym rogiem, tratują, kopią.
Występowanie:
Wszędzie.
Porady:
Nie uciekaj od Jednorożca, bo zacznie Cię atakować. Uklęknij przed nim. Gdy on schyli głowę, możesz go dotknąć. Gdy stanie Dębem i zarży - Uciekaj.
Nie próbuj go dosiąść.  Pamiętaj, że Jednorożce to Mądre i Dumne Stworzenia.
Jest ich Bardzo mało.






Koszmar
http://img217.imageshack.us/img217/6773/koszmardm4.png
Opis Ogólny:
Zacznijmy od tego, że Koszmary widzi tylko ten, który zabił kogoś bliskiego, i wcale tego nie żałuje.
Są to Potężne Palące się rumaki. Nie można ich dotknąć, gdyż są niematerialne.
Kiedy osoba widzi takiego, znaczy, że ktoś w jej otoczeniu umrze.
Podobno to one są odpowiedzialne za wszystkie śmierci.
Pochodzą z głębi piekła.
W dniu swojej śmierci osoba, która widzi koszmary, widzi ich pełno, i może nawet je dotknąć.
Nastawienie:
Koszmary nie są negatywnie nastawione.
Sposób Walki:
Koszmary nie walczą.
Miejsce występowania:
Umysł Mordercy.
Porady:
Na Koszmary nie ma porad


Skaven'i
http://img167.imageshack.us/img167/9652/skavenipu9.png
Opis Ogólny:
Skaveni, wbrew pozorom nie są rasą, a cywilizacją. Za mało by nazwać ich rasą.
Skaveni mierzą od 1,2 do 1,8 metra wzrostu. Pokryci są gęstym futrem, które nie zakrywa twarzy, dłoni bądź całych ramion, stóp i ogona. Najczęstsze barwy to brąz i łaciaty, ale zdarzają się też osobnicy biali, czarni lub szarzy. Szczuroludzie o białym kolorze futra są uznawani za istoty błogosławione przez Rogatego Szczura i najczęściej zostają Szarymi Prorokami lub zostają wcieleni do oddziałów mających za zadanie bronić Rady Trzynastu.
Skaveni użądzają sobie napady na miasta, mordująć kupców, i ludzi, zdobywając w ten sposób broń.
Skaveni czczą Rogatego Szczura, boga Chaosu, którego najwyżsi kapłani, zwani Trzynastoma Panami Rozkładu, są najważniejszymi osobami w społeczeństwie. Bezpośrednimi sługami Panów Rozkładu są Szarzy Prorocy. Reszta społeczeństwa jest zorganizowana w klany. Najważniejsze z nich to Cztery Wielkie Klany:

Klan Eshin, wywodzą się z niego elitarni skaveńscy asasyni
Klan Moulder, klan mutantów, tworzący swoją armię ze zmutowanych szczurów.
Klan Pestilens, skaveński klan siejący zarazę wszędzie gdzie się znajdzie
Klan Skryre, posiadający w swych szeregach czarowników i spaczeniowych inżynierów.
Skaveni rozwinęli sobie przetapianie metalu. Potrafią zrobić broń, a nawet zbroję. Skaveńscy Wojownicy uzbrojeni są zazwyczaj w wyszczerbione miecze, i ubrani są w twarde i grube zbroje. Skaveni zyskują żelazo z ataków na kopalnie.
Nastawienie:
Mordują każdego kogo zobaczą.
Sposób Walki:
Walczą Mieczem, czasami Toporem, a jak nie mają broni to gryzą, drapią, i próbują udusić.
Miejsce Występowania:
Twierdze Skavenów mieszczą się pod powierzchnią ziemi, połączone są skomplikowaną siecią tuneli, a te połączone są z kanałami ściekowymi, co umożliwia Skavenom obserwowanie i atakowanie mieszkańców miast.
Skaveńska stolica, Skavenblight, leży w głębi bagien.
Skaveny spotkać można w kanałach większych miast, bądź podczas najazdów.
Porady:
Kiedy walczysz ze Skavenem, uważaj na jego siekacze, czasami potrafi niespodziewanie ugryźć. Uważaj też na ich potężną siłę, gdyż mogą Cię odepchnąć Tarczą nawet na 2 metry.
Nie zapuszczaj się samemu głębiej w kanały. Kto wie, czy nie ma tam gdzie idziesz twierdzy szczuroludzi.


Skorpioczłek
http://img137.imageshack.us/img137/3791/skorpioczekjl2.png
Opis ogólny:
Skorpioczłek to gatunek Skorpiona. Jest to Wielki Skorpion, z tułowiem człowieka.Zwierzęta boją się Skorpioczłeków, gdyż ich jad jest bardzo silny, i są one naprawdę Wielkie. Skorpioczłekom jednak trudno przeżyć na pustyni, i jest ich naprawdę coraz mniej. Zwierzęta przed nimi uciekają, a Skorpioczłeki są bardzo powolne. Piją sok z katusów, a żywią się tym, co znajdą. Niekiedy są to korzonki, niekiedy padlina jakiegoś zwierzęta. Tak więc nie pogardzą innym "Żywym" pokarmem.
Czesto zastawiają pułapki, mam na myśli dziury, do których wpadają zwierzęta.
Żyją samotnie, bez współplemieńców. Samiec, po zapłodnieniu samiczki zostawia ją.
Nastawienie:
Zjedzą wszystko co żywe, martwe bądź umierające. Często obserwują umierającą ofiarę, aż ta padnie z wyczerpania, a wtedy ruszają.
Sposób Walki:
Atakują szczypcami, bądź ogonem. Niektóre osobniki potrawią strzelać jadem z ogona, prosto w oczxy ofiary oślepiając ją.
Miejsce Występowania:
Pustynia.
Porady:
Jeżeli nie chcesz walczyć, uciekaj, są one bardzo powolne i Cię nie dogonią. Jeżeli jednak chcesz z nimi walczyć, nie pozwól by stał z tobą oko w oko - naprzeciw Ciebie. Staraj się go zajść od tyłu, by nie mógł Cię atakować ani ogonem, ani szczypcami. Jego szczypce potrafią rozciąć na pół.

Illithidzi
http://img232.imageshack.us/img232/9954/ilithidew3.png
Opis Ogólny:
Illithidzi zwani również Łupieżcami Umysłu, to istoty od wieków zamieszkujące podziemne tunele i jaskinie głęboko pod ziemią. Obok Drowów, z którymi zresztą toczą nieustanne wojny, to niekwestionowani władcy tej bezsłonecznej nieznanej krainy. Gdyby nie wydarzenia opisane poniżej Illithidzi znani byliby pewnie do dziś tylko niewielkiej liczbie magów wertujących starożytne księgi i bestiariusze, Od stuleci żaden z nich nie jest w stanie wydostać się samodzielnie na powierzchnie z powodu ciążącym na ich rasie potężnym geas. Zresztą nie byłoby ku temu powodu, mają pod dostatkiem pożywienia i niewolników. Jednak zdażały się przypadki, że Łupieżćy Umysłów wychodzili na powierzchnię.
To istoty bardzo inteligentne, lecz do cna przesiąknięte egoizmem i chciwością . Żywią się mózgami innych mieszkańców podziemnych czeluści, wśród nich ciekawskich górników czy też naiwnych poszukiwaczy przygód zapuszczających się w kręte podziemne tunele w poszukiwaniu legendarnych skarbów.
Nie mają również żadnych skrupułów przed wzajemną eksterminacją, czym naturalnie regulują stosunek liczby przedstawicieli rasy do ilości dostępnego pożywienia. Wraz z wchłonięciem mózgu ofiary zyskują pełny obraz Jej pamięci, wiedzy, oraz wizerunku, który mogą następnie naśladować.
Można wśród Illithidów wyróżnić podział na elitę zwanych Ullitharidami. Są to Łupieżcy, którzy pochłonęli umysły znamienitych wojowników. Swoistą kastę stanowią Alhooni pełniący funkcje kapłanów i przywódców, z rzadka tworzących się grup. Kiedy jakieś zadanie przewyższa moc jednego samodzielnego Illithida, tworzy on tak zwany „kult”. Kultowi przewodzi wówczas wybierany Alhoon.
Łupieżcy Umysłu „Czułkowce” w swej naturalnej postaci mają około 180cm wzrostu i są to istoty w dużym stopniu humanoidalne. Ich ciało jest niemile gumowate. Skóra jest bladofioletowa i nieustannie obcieka błyszczącym lepkim śluzem. Ich długie ręce są zakończone kościstymi cztero-palczastymi dłońmi z długimi ostrymi paznokciami. Głowy Illithidów przypominają ośmiornice tyle, że posiadają od trzech do pięciu macek(rzadkość), zaś otwór gębowy ma kształt okropnej szczeliny.
Łupieżcy umysłów zasadniczo komunikują się telepatycznie, lecz jak każda humanoidalna istota posiadają struny głosowe i władają tyloma językami iloma posługiwały się ich ofiary.
Jeszcze więcej „uroku” łupieżcom umysłu dodają ich białe, wyłupiaste oczy.
Nastawienie:
Łupieżcy umysłu atakują każdą istotę, jaką zobaczą, robiąc z niej niewolnika.
Sposób Walki:
Najpierw uderzają w ofiarę falą mentalnej energii, która obezwładnia ofiarę, czyniąc ją podatną na atak. Następnie przyczepiają macki szukając nimi otworów w ciele (nozdrza,usta) choć Ullitharidzi są w stanie przebić się nawet przez czaszkę, wpuszczając wtedy do mózgu ofiary płyn wydzielany przez gruczoły ślinowe powodują rozpuszczenie mózgu do wodnistej konsystencji, którą łatwo się pożywić.
Miejsce Wystepowania:
Posiadają swe miasta w głębi Podmroku.
Porady:
Łupieżcy Umysłu rzadko walczą wręcz, lecz jeśli są do tego zmuszeni robią wszystko aby użyć swych trzech obślizgłych ośmiornicowych macek. Gdy uda im się przyczepić wszystkie swe macki do głowy przeciwnika, walka jest przesądzona. Mimo to, w zwarciu nie są to wymagający przeciwnicy.
Czułkowców bez trudu pokonać może istota mechaniczna, pozbawiona woli bądź umysłu. Wszelkiego rodzaju przywołańce, golemy oraz machiny stanowią śmiertelne zagrożenie dla tych przerośniętych kałamarnic.






Zwierzoludzie:
http://img139.imageshack.us/img139/6025/zwierzoludzierj4.png
Opis Ogólny:
Zwierzoludzie to stwory naznaczone skazą Chaosu. To potworne hybrydy ludzi i zwierząt. Od niezliczonych pokoleń kryją się w lasach, polując na ludzi, niczym myśliwi na zwierzynę. Wędrują w niewielkich grupach, zwanych zbrojnymi stadami, które czasami zbierają się w wielką Hordę prowadzoną przez najsilniejszego z wodzów. Wtedy atakują ludzkie osiedla, sprowadzając śmierć i siejąć strach wśród mieszkańców. Zwierzoludzie to zagorzali wyznawcy Bóstw Chaosu. Bezgranicznie nienawidzą ludzi.
Nastawienie:
Zabijają tylko ludzi. Do innych ras są Neutralnie nastawieni. Jeżeli jednak ktoś z innej rasy je zaatakuje, one odpowiedzą mu atakiem.
Gdy ktoś z innej rasy je widzi, unikają go, albo nawet się chowają. Chyba, że są w większej grupie, wtedy atakują mimo wszystko.
Sposób Walki:
Atak Mieczem, Włócznią, bądź rogami. Częst posiadają też tarczę, którą to odpychają.
Miejsce Występowania:
Lasy królestwa Ludzi. Niekiedy Pustynia
Porady:
Gdy z nimi walczysz, uważaj na ich rogi. Nie dość, że mogą nimi wydłubać oczy to jeszcze mogą nabić Cię na nie za żebra. Wtedy masz przechlapane. Staraj się znaleźć luki w ich zbroi, a najlepiej to próbuj poderżnąć im Gardło.
Gdy jesteś z innej rasy niż ludzie, a wdasz się w rozmowę ze zwierzoludźmi, uważaj, aby nie zaproponowały Ci pójścia do ich siedziby. Gdy zabiorą Cię do swojej kryjówki, tam Cię zamkną, aż zginiesz z głodu.


Gryfy
http://img213.imageshack.us/img213/2993/gryfju5.png
Opis Ogólny:
Gryfy to bardzo dumne stworzenia. Ich najgorszymi wrogami są Smoki. Zdecydowanie jednak, to gryfy władają niebem nad Górami. Gdy Gryfica urodzi małe, już od pierwszego tygodnia uczy je latać i zdobywać pożywienie. Gryfice zrzucają małe Gryfy ze skał, a te muszą ratować sobie życie poprzez lot. Jak nie, to zginą na dole kanionu.
Gryfy odrzywiają się mniejszymi zwierzętami, takimi jak Borsuki, Łasice, a czasem malutkimi łaniami. Jest ich bardzo mało. Toczą nieustanne walki ze Smokami Górskimi, które to, nie zgadzają się na to, by Gryfy Rządziły w przestworzach.
Nastawienie:
Gryfy bronią tylko swoich legowisk. Nie atakują człowieka, ani członka innej rasy, dopuki ten nie zaatakuje ich.
Sposób Walki:
Gdy nieprzyjaciel stoi na ziemi, gryfy rozpędzają się, po czym z niewiarygodną prędkością atakują Nieprzyjaciela ostrymi jak brzytwa pazurami.
Gdy jednak nieprzyjaciel lata, te podlatują do niego, i próbują pociąć mu skrzydła pazurami, by ten uderzył  ziemię. Jeżeli jednak to nie działa, to lecą nad nim, i drapią mu kark, albo poprostu miażdżą żebra.
Miejsce Występowania:
Górskie Przełęcze. Szczyty wysokich Gór.
Porady:
Unikaj Gryfów, jednak jeżeli chcesz z nimi walczyć, uważaj na jego pazury.
Kiedy jednak on lata, a ty stoisz na górze, nie pozwól mu, aby Cię staranował, bądź co gorsza, rozszarpał. Uważaj też na jego dziób. Może nim zmiarzdżyć Kark.

Ostatnio edytowany przez Carbon_Lord (2008-08-27 17:03:39)

Offline

 

#3 2008-08-15 13:25:15

Gargoin

Administrator

Zarejestrowany: 2008-08-14
Posty: 4
Punktów :   

Re: Księga potworów

Umrak

http://iv.pl/images/e9xp1xxrwtetwtitwdl6.png
Opis ogólny:
Umraki to bestie hodowane przez jaszczuroludzi, służące do oczyszczania terenów z roślinności. Umraki wyglądają jak rośliny, dzięki czemu mogą łatwo przyczaić się na przeciwnika. Osiągają do 180cm wzrostu. Ich szczęka zajmuje dużą część ich ciała, co pozwala im skutecznie przestraszyć przeciwnika.

Nastawienie:
Dopóki nikt nie zaatakuje Umraka, dopóty on jest przyjaźnie nastawiony. Zazwyczaj nie walczą  tylko są hodowane.

Sposób walki:
Umraki mają zdumiewająca umiejętność wysysania energii życiowej. Dodatkowo mają potężne uzębienie, dzięki czemu jednym ugryzieniem może zmiażdżyć nawet najtwardsze skały.

Występowanie:

Hodowlane Umraki można spotkać na farmach Jaszczuroludzi, zaś dzikie Umraki można spotkać prawie na każdym kroku na bagnach Keshran.

Porady:
Jeśli już ma dojść do walki z tym stworzeniem, zniszcz go jak najszybciej. Jeśli dorwie się do Ciebie, może wyssać Ci całą energię życiową, a następnie może Cie zmiażdżyć.




Pustynny demon


http://iv.pl/images/b22o4kwwctiabpqspif.png
Opis ogólny:
Pustynny demon to wielki robak, zwinnie poruszający się w pustynnych piaskach. Jego kształty pozwalają mu się niezwykle płynnie poruszać po piasku, a w zanadrzu ma też ostre zęby, które bezproblemowo przecinają nawet stal. Ich głównym pożywieniem są orkowie, lecz nie pogardzą też innym mięsem.

Nastawienie:

Są wrogo nastawione do wszystkiego. Szczególnie kochają napadać na karawany, nic niespodziewających się podróżników.

Sposób walki:
Bezlitośnie łapią paszczą ofiarę, którą następnie zanurzają na kilka sekund pod piasek. Jeśli ofiara przeżyje powtarzają to kilkukrotnie.

Występowanie:
Pustynne tereny, szczególnie blisko osad orków.

Porady:
Lepiej z nimi nie zaczynać, ale jeśli już się na nie natkniesz nie ma odwrotu. Na pustyni nic przed nimi nie ucieknie, gdyż pod piaskiem osiągają nieprawdopodobne prędkości. Podczas walki trzeba pamiętać, by nie dać się złapać w ich paszczę.



Ter’Shim


http://iv.pl/images/1dx0e2oxd860vjd7u6r2.png
Opis ogólny:
Ter’shimy to legendarne stworzenia, hodowane niegdyś przez orków. Wyglądem przypominały smoki z dwoma ostrzami zamiast przednich kończyn. Teraz jest to rasa wymarła, lecz ich ogniste dusze nadal nawiedzają pustynie. Czyhają na przemęczonych podróżników pod postacią szkieletu z ognistą duszą wewnątrz. Plotki głoszą, że to nekromanci próbowali wskrzesić te bestie, lecz zaklęcie zostało przerwane i Ter’shimy stały się tym, czym są teraz.

Nastawienie:

Atakują tylko tych, którzy są niezdolni do walki, gdyż mogą przegrać z dzielnym wojownikiem.

Sposób walki:

Ich darem po wskrzeszeniu jest moc kontrolowania piasku. Mogą robić z piaskiem oddalonym od siebie o 10 metrów, co tylko chcą. Poczynając od piaskowych strzał, aż po wciągnięcie w piasek.

Występowanie:
W głębi pustyni.

Porady:
By pokonać tą istotę, trzeba zgasić jego ognistą duszę wewnątrz szkieletu. Trzeba jednak wystrzegać się jego piaskowych zdolności.




Ożywieniec Wody

http://iv.pl/images/641ijkazp5wyorwj4r1j.png
Opis ogólny:
Mało jest istot na świecie, którym przyszło się spotkać z tymi istotami. Nikt dokładnie nie wie co to jest. Mawia się, że przypominają żywą wodę, jednak jest bardziej cielesną. Najpopularniejszą tezą na powstanie tych istot jest to, gdy nekromanci próbowali połączyć nekromancję z wodną magią, w ten sposób tworząc ożywioną wodę. Istoty te pozbawione są rozumu i inteligencji. Istnieją tylko po to, by niszczyć napotkanych przeciwników.

Nastawienie:

Niszczą wszystko co żyje i wejdzie im w drogę. Nie wiedzą co to litość.

Sposób walki:
Wydobywają ze swoich ‘rąk’ wodę, którą kierują w stronę przeciwnika. Innym ich rodzajem ataku jest bardziej przerażająca metoda. Po prostu wchodzą w przeciwnika zalewając jego płuca.

Występowanie:

Nieznane jest ich dokładne położenie. Prawdopodobnie w dużych zbiornikach wodnych, takich jak ocean czy morze.

Porady:
Bronią białą nic nie zdziałasz przeciwko tym potworom. Jedyną metodą na pokonanie ich jest magia.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.amw.pun.pl www.kreskoweczki.pun.pl www.narutoninjawars.pun.pl www.hrithikroshan.pun.pl www.ochroniakiutp.pun.pl